غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی سامانه بارشی اخیر به بخش کشاورزی خراسان‌رضوی تاکنون (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۳ هزار نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان رضوی دچار حادثه شدند
سرخط خبرها

کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در مرز تایباد | ۱۰ متهم دستگیر شدند

  • کد خبر: ۲۰۰۱۴۶
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در مرز تایباد | ۱۰ متهم دستگیر شدند
به گفته فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی، مرزبانان هنگ مرزی تایباد موفق شدند طی سه عملیات جداگانه در ۷۲‌ساعت گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف و ۱۰ متهم را در این زمینه دستگیر کنند.

به گزارش شهرآرانیوز هزار سال پیش نیاکان ما گنجی در طبیعت یافتند که از جنس زر نبود، اما از آن برتر بود، آن‌ها پی به خواص شگفت‌انگیز گیاه «آنغوزه» بردند و با آن درد‌های زیادی را آرام کردند. گیاهی که علم نوین، خواص بی‌شماری برایش برشمرده و حتی به فهرست ادویه برخی کشور‌ها نیز افزوده شده است.

اما گذشته از این‌ها، خواص جدیدتری برای این گیاه کشف شده و از آن در صنعت عطرسازی و جواهرسازی (چسباندن سنگ‌های گران‌قیمت همچون الماس روی جواهرات) استفاده می‌شود. موضوعی که قاچاق این گیاه ارزشمند را دوچندان کرده است، به‌ویژه در خراسان‌رضوی که بهترین و مرغوب‌ترین نوع این گیاه ارزشمند را دارد. حالا می‌گذریم از اینکه چه اقدامی برای حراست از این گیاه ارزشمند که در فصل تابستان و پاییز چیده می‌شود، انجام شده و از قاچاقچیانی می‌نویسیم که جیبشان بوی آنغوزه‌های دشت‌های خراسان‌رضوی را می‌دهد.

جالب است بدانید حجم تجارت جهانی گیاهان دارویی از ۶۰میلیارد دلار در سال ۱۹۹۶به ۱۰۰‌میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰‌افزایش یافت و براساس پیش‌بینی بانک جهانی در سال ۲۰۵۰گردش مالی و تجارت جهانی متمرکز و مبتنی بر گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی به حدود ۵ هزار میلیارد دلار خواهد رسید. قاچاقچیان این موضوع را خوب درک کرده‌اند و یکی از کالا‌هایی که همواره از بساط سیاهشان کشف می‌شود، همین سرمایه‌های طبیعی کشور است.

در روز‌های گذشته مرزبانان خراسان‌رضوی با هوشیاری در حالی موفق به کشف سه محموله کالای قاچاق شدند که یکی از کالا‌هایی که سودجویان در حال خارج‌کردن از کشور بودند، بذر گیاه گران‌قیمت آنغوزه بود.

به گفته سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی، مرزبانان هنگ مرزی تایباد، موفق شدند طی سه عملیات جداگانه در ۷۲‌ساعت گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق کشف و ۱۰ متهم را در این زمینه دستگیر کنند.

سودجویان در این پرونده‌ها قصد داشته‌اند که کالا‌هایی همچون مواد غذایی، لوازم یدکی خودرو‌های سنگین، یک محموله بذر آچار و همچنین محموله بذر گیاه ارزشمند آنغوزه را از کشور خارج کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->